R O M Â N I A
JUDEȚUL TELEORMAN
PRIMĂRIA COMUNEI PIATRA
Tel/fax : 0247361103
e-mail:primaria_tr_tr@yahoo.com
Adresa:str.Principală,nr.184,com.Piatra,jud.Teleorman
CP 147245
Nr. 1556 din 10 aprilie 2025
A N U N Ț
CONCURS RECRUTARE
PRIMĂRIA COMUNEI PIATRA,cu sediul în str.Principală,nr.184,comuna Piatra, județul Teleorman,în conformitate cu prevederile art.VII,alin.(3),lit.a)din OUG nr.156/2024
și art.VII,alin.(7)/XI din OUG nr.121/2023 pentru modificarea și completarea O.U.G. nr.57/2019,privind Codul administrativ,cu modificările și completările ulterioare,publică anunțul privind cobncursul de recrutare pentru ocuparea unei funcții fublice de execuție, vacantă,de:
- REFERENT,clasa III,grad profesional Superior – Compartiment Stare civilă
Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției publice de execuție,vacantă,sunt:
-studii medii,respectiv studii medii liceale,finalizate cu diplomă de bacalaureat;
-vechime în specialitatea studiilor : minimum 7 ani;
Concursul se organizează la sediul Primăriei comunei Piatra,str.Principală,nr.184, comuna Piatra,județul Teleorman,în data de 29 mai 2025,ora 12.00-proba scrisă,iar
interviul va avea loc în maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise.
Dosarele de concurs se depun la sediul Primăriei comunei Piatra din str.Principală, nr.184,comuna Piatra,județul Teleorman,în termen de 20 zile calendaristice de la data publicării anunțului de concurs,respectiv de la data de : 28 aprilie 2025 până la data de
19 mai 2025.
Dosarul de concurs ,în mod obligatoriu,conține documentele prevăzute de art.94 din Anexa 10 la OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ(vezi Anexa 1);
Selecția dosarelor de concurs se realizează în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării datei limită de depunere a dosarelor,cu mențiunea : ,,ADMIS” sau ,,RESPINS”.
Afișarea rezultatelor se va face la locul desfășurării concursului și pe pagina de
internet a instituției publice organizatoare.
Relații suplimentare referitoare la organizarea concursului pot fi obținute la tel:
0247361103,personaă de contact:doamna Manea Anișoara,inspector superior Primăria comunei Piatra-secretar comisie de concurs,e-mail:primaria_piatra_tr@yahoo.com ;
-02-
Bibliografie/Tematică comuncă porpusă pentru concurs :
1.-Constituția României,republicată.
Cu tematica principii generale,Drepturile,libertățile și îndatoririle fuindaamentale.
Îndatoririle fundamentale.
2.-Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea și sancționarea tuturor formelor
de discriminare,republicată,cu modificările și completările ulterioare.
Cu tematica Integral.
3.-Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratamen între femi și bărbați, republicată,cu modificările și completările ulterioare.
Cu tematica Egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați în domeniul muncii.
4.-Titlul I și II ale părții a VI-a din OUG nr.57/2029 privind Codul administrativ,cu modificările și completările ulterioare.
Cu tematica Reglementări privind codul administrativ,partea a VI-a,titlul I și II Statutul funcționarilor publici.
5.-Legea nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă,rerepublicată,cu modificările și completările ulterioare.
Cu tematica Integral.
6.-Hotărârea Guvernului nr.255/2024 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă,cu modificările și completările ulterioare;
Cu tematica Integral.
Candidații vor avea în vedere,la studierea actelor normative din bibliografie,
inclusiv republicările,modificările și completările ulterioare.
-03-
A N E X A nr.1
D O C U M E N T E L E
dosarului de concurs
Art.94 din ANEXA nr.10 la oug nr.57/2019 privind Codul admninistrativ
(2) Dosarul de concurs conține,în mod obligatoriu :
a)formularul de înscriere prevăzut la art.137,lit.b);
b)copia cărții de identitate;
c)copia actului doveditor emis de autoritățile competente,în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naștere;
d)copia carnetului de muncă și/sau a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată,care să ateste vechimea în muncă și în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deținut,potrivit prevederilor din prezentul cod,după caz;
e)copii ale diplomelor de studii sau echivalente,certificatelor și altor documente care
atestă efectuarea unor specializări și perfecționări sau deținerea unor competențe specifice,după caz;
f)copia adeverinței care atestă starea de sănătate corespunzătoare,eliberată cu cel mult 6
luni antarior demarării etapei de selecție de către medicul de familie al cadidatului și a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităților specializate acreditate în condițiile legii,valabil potrivit prevederilor legale;
- g) cazierul judiciar;
h)declarația pe propia răspundere,prin completarea rubricii corespunzătoare din
formularul de înscriere,sau adeverința care să ateste lipsa calității de lucrător al
Securității sau colaborator al acesteia,în condițiile prevăzute de legislația specifică;
i)declarația pe proprie răspundere,prin completarea rubricii corespunzătoare din
formularul de înscriere,privind faptul că,în ultimii 3 ani persoana nu a fost destituită
sau i s-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
-04-
Atribuțiile postului:
- Întocmește, la cerere sau din oficiu, potrivit legii, acte de naștere, de căsătorie și de deces, în dublu exemplar și eliberează persoanelor fizice îndreptățite certificate doveditoare, privind actele și faptele de stare civilă înregistrate;
- Înscriu menţiuni pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare şi trimit comunicări de menţiuni pentru înscriere în registrele de stare civilă – exemplarul I sau, după caz, exemplarul II, în condiţiile prezentei metodologii;
- Eliberează gratuit, la cererea autorităţilor publice, extrase pentru uz oficial de pe actele de stare civilă, precum şi fotocopii ale documentelor aflate în arhiva proprie, cu respectarea prevederilor Legii nr. 16/1996, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare;
- Eliberează, la cererea persoanelor fizice, dovezi privind înregistrarea unui act de stare civilă, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 9; dovezile cuprind, după caz, precizări referitoare la menţiunile existente pe marginea actului de stare civilă;
- Trimit structurilor de evidenţă a persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P., la care este arondată unitatea administrativ-teritorială, în termen de 10 zile de la data întocmirii actului de stare civilă sau a modificărilor intervenite în statutul civil, comunicări nominale pentru născuţii vii, cetăţeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al cetăţenilor români; actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaraţiile din care rezultă că persoanele decedate nu au avut act de identitate se trimit la structura de evidenţă a persoanelor din cadrul S.P.C.L.E.P. de la ultimul loc de domiciliu;
- Trimit structurilor de stare civilă din cadrul S.P.C.L.E.P., la care este arondată unitatea administrativ-teritorială, până la data de 5 a lunii următoare, certificatele anulate la completare;
- Întocmesc buletine statistice de naştere, de căsătorie şi de deces, în conformitate cu normele Institutului Naţional de Statistică, pe care le trimit, până la data de 5 a lunii următoare înregistrării, la Direcţia Judeţeană de Statistică sau a municipiului Bucureşti;
- Dispun măsurile necesare păstrării registrelor şi certificatelor de stare civilă în condiţii care să asigure evitarea deteriorării sau a dispariţiei acestora şi asigură spaţiul necesar destinat desfăşurării activităţii de stare civilă;
- Atribuie coduril enumerice personale, denumite în continuare C.N.P., din listele de coduri precalculate, pe care le păstrează şi le arhivează în condiţii de deplină securitate;
- Propun necesarul de registre, certificate de stare civilă, formulare, imprimate auxiliare şi cerneală specială, pentru anul următor, şi îl comunică anual structurii de stare civilă din cadrul S.P.C.L.E.P.;
- Reconstituie registrele de stare civilă pierdute ori distruse – parţial sau total, prin copierea textului din exemplarul existent, certificând exactitatea datelor înscrise prin semnare şi aplicare a sigiliului şi parafei;
- Primesc cererile de schimbare a numelui pe cale administrativă şi documentele prezentate în motivare, pentru a fi transmise, spre verificare, S.P.C.L.E.P. la care estea rondată unitatea administrativ-teritorială;
- Primesc cererile de înscriere de menţiuni cu privire la modificările intervenite în străinătate, în statutul civil al persoanei, determinate de divorţ, adopţie, schimbare de nume şi/sau prenume, precum şi documentele ce susţin cererile respective, pe care le înaintează D.E.P.A.B.D., în vederea avizării înscrierii menţiunilor corespunzătoare sau, după caz, a emiterii aprobării;
- Primesc cererile de transcriere a certificatelor şi extraselor de stare civilă procurate din străinătate, însoţite de actele ce le susţin, întocmesc referatul cu propunere de aprobare sau respingere a cererii de transcriere pe care îl înaintează, împreună cu întreaga documentaţie, în vederea avizării prealabile de către DJEP. în coordonarea cărora se află;
- Primesc cererile de rectificare a actelor de stare civilă şi efectuează verificări pentru stabilirea cu exactitate a erorilor depistate în cuprinsul actelor de stare civilă sau a menţiunilor înscrise pe acestea, întocmesc documentaţia şi referatul cu propunere de aprobare sau respingere şi le înaintează DJEP., pentru aviz prealabil, în vederea emiterii dispoziţiei de aprobare/respingere de rectificare de către primarul unităţii administrativ-teritoriale competente;
- Primesc cererile de reconstituire şi întocmire ulterioară a actelor de stare civilă, întocmesc documentaţia şi referatul prin care se propune primarului unităţii administrativ-teritoriale emiterea dispoziţiei de aprobare sau respingere, cu avizul prealabil al DJEP.;
- Înaintează DJEP. exemplarul II al registrelor de stare civilă, în termen de 30 de zile de la data când toate filele din registru au fost completate, după ce au fost operate toate menţiunile din registrul de stare civilă – exemplarul I;
- Sesizează imediat D.J.E.P., în cazul pierderii sau furtului unor documente de stare civilă cu regim special.
- Îndeplinește orice alte atribuții specifice funcției.
PRIMAR, SECRETAR GENERAL,
Strîmbu Costel Mortu Emil-Costică